In continuare va voi prezenta si alte
puncte de vedere referitoare la acest subiect.
“Informatica
restabileşte nu numai unitatea matematicilor pure şi a celor aplicate, a
tehnicilor concrete şi a matematicilor abstracte, dar şi cea a ştiinţelor
naturii, ale omului şi ale societăţii. Reabilitează conceptele de abstract şi
de formal şi împacă arta cu ştiinţa, nu numai în sufletul omului de ştiinţă,
unde erau întotdeauna impacate, ci si in filosofarea lor.”
Gr. C. Moisil(1906-1973)
Nu demult,
calculatorul era un obiect rar, fiind considerat un lux la care mulţi oameni
din România nici nu îndrăzneau să viseze şi il considerau inutil pentru omenire
si o pierdere de timp.În sprijinul educaţiei intervin noile
tehnologii ale societăţii informaţionale – Tehnologia informaţiilor şi
comunicaţiilor (TIC). Astfel, încet-încet, calculatorul a fost introdus şi
în şcoli, mulţi copii, cadre didactice, părinţi s-au implicat în programele
educaţionale de utilizare a calculatoarelor în şcoli.Educaţia tehnologică are
un caracter specific inter- şi transdisciplinar, dar în acelaşi timp are şi
caracter dual: ştiinţific sau tehnologic, teoretic şi practic, de asemenea
urmăreşte formare abilităţilor practice şi a gândirii sistematice esenţiale
pentru dezvoltarea şi stimularea creativităţii şi iniţiativei elevului,
gandirii centrate tehnic. Educaţia tehnologică capătă noi valenţe,
devenind o componentă de bază a învăţământului modern românesc, disciplină
menită să integreze mai bine elevul în societate la absolvirea scolii. Cu
toate acestea, pe langa toate aceste avantaje exista si dezavantaje:
- folosirea în exces a calculatorului poate duce la
pierderea abilităţilor practice, de calcul si de investigare a realităţii;
- individualizarea excesivă a învăţării duce la negarea
dialogului profesor – elev;
- utilizarea la întâmplare a calculatorului, fără un scop
precis în timpul orelor poate provoca plictiseala, monotonie;
- costurile ridicate ale tehnologiei de ultimă oră, ceea
ce constituie un impediment pentru o bună parte a populaţiei României şi
este accesibilă persoanelor cu o situaţie financiară bună.
În
concluzie, datorită
tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor s-au deschis noi domenii, nebănuite
anterior si le-a revoluţionat pe cele vechi. Printre acestea
numărându-se şi educaţia, care a atins standarde noi şi are o evoluţie
uimitoare.
http://tekedu.org.md/ro/
Sursa: http://www.elearning.ro/promovarea-tic-in-educatie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu