Etichete

joi, 12 martie 2015

Importanta TIC in educatie

   Din punctul meu de vedere, de-a lungul anilor tehnologia a evoluat si odata cu aceasta si mentalitatea oamenilor. Daca inainte si dupa revolutie, viata oamenilor nu depindea atat de mult de telefonul mobil si de calculator/laptop, in prezent viata noastra fara aceste obiecte nu ar mai fi la fel.
In continuare va voi prezenta si alte puncte de vedere referitoare la acest subiect.

 “Informatica restabileşte nu numai unitatea matematicilor pure şi a celor aplicate, a tehnicilor concrete şi a matematicilor abstracte, dar şi cea a ştiinţelor naturii, ale omului şi ale societăţii. Reabilitează conceptele de abstract şi de formal şi împacă arta cu ştiinţa, nu numai în sufletul omului de ştiinţă, unde erau întotdeauna impacate, ci si in filosofarea lor.” 
Gr. C. Moisil(1906-1973)

   Nu demult, calculatorul era un obiect rar, fiind considerat un lux la care mulţi oameni din România nici nu îndrăzneau să viseze şi il considerau inutil pentru omenire si o pierdere de timp.În sprijinul educaţiei intervin noile tehnologii ale societăţii informaţionale – Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor (TIC). Astfel, încet-încet, calculatorul a fost introdus şi în şcoli, mulţi copii, cadre didactice, părinţi s-au implicat în programele educaţionale de utilizare a calculatoarelor în şcoli.Educaţia tehnologică are un caracter specific inter- şi transdisciplinar, dar în acelaşi timp are şi caracter dual: ştiinţific sau tehnologic, teoretic şi practic, de asemenea urmăreşte formare abilităţilor practice şi a gândirii sistematice esenţiale pentru dezvoltarea şi stimularea creativităţii şi iniţiativei elevului, gandirii centrate tehnic. Educaţia tehnologică capătă noi valenţe, devenind o componentă de bază a învăţământului modern românesc, disciplină menită să integreze mai bine elevul în societate la absolvirea scolii. Cu toate acestea, pe langa toate aceste avantaje exista si dezavantaje:
  • folosirea în exces a calculatorului poate duce la pierderea abilităţilor practice, de calcul si de investigare a realităţii;
  • individualizarea excesivă a învăţării duce la negarea dialogului profesor – elev;
  • utilizarea la întâmplare a calculatorului, fără un scop precis în timpul orelor poate provoca plictiseala, monotonie;
  • costurile ridicate ale tehnologiei de ultimă oră, ceea ce constituie un impediment pentru o bună parte a populaţiei României şi este accesibilă persoanelor cu o situaţie financiară bună.


   În concluzie, datorită tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor s-au deschis noi domenii, nebănuite anterior si le-a revoluţionat pe cele vechi. Printre acestea numărându-se şi educaţia, care a atins standarde noi şi are o evoluţie uimitoare.



http://tekedu.org.md/ro/



Sursa: http://www.elearning.ro/promovarea-tic-in-educatie 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu