https://petcunicoleta75.wordpress.com/
Din punctul meu de vedere, instruirea
asistata de calculator ar trebui recunoscuta drept o metoda importanta de
invatamant si care ar trebui utilizata de cat mai multe cadre didactice.
Utilizarea calculatorului in cadrul procesului instructiv-educativ are un rol important, deoarece ajuta profesorii sa desfasoare activitati cat mai interesante pentru copii, cat mai atractive si care se bazeaza mai mult pe lucruri practice, decat pe teorie. Prin intermediul calculatorului, elevii (copiii) pot retine mult mai usor informatii, invata lucruri noi si astfel atentia lor este mentinuta constanta.
In continuare voi prezenta informatii gasite despre acest subiect.
Utilizarea calculatorului in cadrul procesului instructiv-educativ are un rol important, deoarece ajuta profesorii sa desfasoare activitati cat mai interesante pentru copii, cat mai atractive si care se bazeaza mai mult pe lucruri practice, decat pe teorie. Prin intermediul calculatorului, elevii (copiii) pot retine mult mai usor informatii, invata lucruri noi si astfel atentia lor este mentinuta constanta.
In continuare voi prezenta informatii gasite despre acest subiect.
Procesul educaţional atât
de complex, devine scena a trei actori: profesorul, elevul şi calculatorul,
care împreună caută să asigure succesul demersului didactic.
Profesorul
are rolul schimbat, el nemaifiind actorul principal care dirijează întregul
proces didactic. Putem spune în acest context ca profesorul devine un
consultant, un coordonator şi un verificator al procesului didactic, el
nemaifiind principala sursa de transmitere de cunoştinţe. Şi nu doar profesorul
îşi pierde rolul principal. Concurat este şi manualul, care nu mai este sursa
informaţională de bază, el devenind un mijloc de start care se completează cu
informaţiile obţinute cu ajutorul calculatorului. Elevul este un adept al
utilizării calculatorului în procesul didactic, mai ales în contextul ultimilor
ani. Învăţarea centrată pe elev devine baza instruirii asistate de calculator.
Calculatorul
preia, multe dintre funcţiile şi sarcinile care, prin tradiţie, aparţineau
profesorului. De exemplu, funcţia profesorului de distribuitor de
cunoştinţe va avea un rol redus. Mai mult,calculatorul devine un mijloc de
intervenţie directă în organizarea situaţiilor de învăţare, preluând o
serie de sarcini legate de organizarea activităţilor de repetiţie, de
exersare, de evaluare ş.a. uşor transferabile acum asupra noii
tehnologii. Sau, calculatorul poate îndeplini un rol tutorial,
ajutând elevii să progreseze mai rapid şi cu rezultate mai bune.
Calculatorul poate fi considerat astfel un mijloc de informare, de exersare, de
simulare, de aplicare şi de consolidarea cunoştinţelor, deosebit de util în
procesul educaţional.
Însă instruirea asistată
de calculator îi oferă profesorului disponibilităţi de timp şi posibilităţi de
a folosi acest timp ocupându-se mai mult de organizarea
învăţării, de structurarea conţinuturilor, de exersarea gândirii
la elevi, de stimularea creativităţii acestora, aspecte adeseori neglijate
până acum.Sau, profesorului îi rămâne mai mult timp să se ocupe
de cercetarea şi rezolvarea pe această bază aproblemelor specifice cu
care se confruntă în cadrul procesului instructiv-educativ şi, mai mult timp
pentru perfecţionarea proprie.
Condiţii ale instruirii
asistate de calculator
Instruirea eficientă cu
utilizarea calculatorului este condiţionată de:
·
Asigurarea resurselor
hardware – dotare, instalare de soft, gestionare, întreţinere, asistenţă
tehnică – aspecte care presupun oarecare competenţe în folosirea
calculatorului;
·
Asigurarea resurselor software
– instalarea de softuri educaţionale specifice
·
Asigurarea unui mediu
organizat pentru implementarea acestei metode.
Avantaje şi
dezavantaje în instruirea asistată de calculator:
Avantaje
|
Dezavantaje
|
|
|
Tipurile de
aplicaţii specifice IAC sunt:
- Tutorialele sau
lecţiile interactive ghidate
- Exerciţii practice (drill and
practice)
- Simulări şi experimente:
- Jocuri pentru instruire
- Teste pedagogice
Din punctul meu
de vedere, instruirea asistata de calculator ar trebui recunoscuta drept o
metoda importanta de invatamant si care ar trebui utilizata de cat mai multe
cadre didactice. Utilizarea calculatorului in cadrul procesului
instructiv-educativ are un rol important, deoarece ajuta profesorii sa
desfasoare activitati cat mai interesante pentru copii, cat mai atractive si
care se bazeaza mai mult pe lucruri practice, decat pe teorie. Prin intermediul
calculatorului, elevii (copiii) pot retine mult mai usor informatii, invata
lucruri noi si astfel atentia lor este mentinuta constanta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu